evaluare arta

Despre clasarea bunurilor culturale

Clasarea bunurilor culturale Clasarea bunurilor culturale este definită în HG886/2008 ca fiind procedura de stabilire a bunurilor culturale mobile care fac parte din categoriile juridice ale patrimoniului cultural național mobil, Fond și Tezaur, potrivit legii. Din punct de vedere al obligației de clasare, apare o diferențiere majoră între interesul deținătorilor de bunuri culturale pentru clasare: Read more about Despre clasarea bunurilor culturale[…]

Share on:
Van Gogh - Jardin a Auvers

Despăgubirea proprietarului urmare a refuzului statului de a permite exportul unui bun cultural

Curtea de Casație a Franței a condamnat statul francez să despăgubească proprietarul unui tablou al cărui export a fost refuzat din cauza clasării din oficiu. Curtea a utilizat ca metoda de evaluare diferența dintre valoarea lucrării pe piața națională și internațională la momentul clasării

Share on:
România

Norme privind reevaluarea bunurilor culturale din patrimoniul instituțiilor publice

NORME din 9 aprilie 2019 privind reevaluarea bunurilor culturale mobile deținute de instituții publice de drept public, în vederea asigurării unei juste reflectări a acestora în contabilitate Aprobate prin ORDINUL nr. 2.239 din 9 aprilie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 19 aprilie 2019. Art. 1 Prezentele norme reglementează modalitatea de Read more about Norme privind reevaluarea bunurilor culturale din patrimoniul instituțiilor publice[…]

Share on:
Dan Raul Pintea

Prețul artei tinere

Prețul unei opere de artă se stabilește la prima vânzare. El se stabilește pe baza vânzărilor anterioare ale artistului sau pe baza prețurilor operelor asemănătoare ale altor artiști deja tranzacționați. Adică aplicând principiul substituției, exprimat plastic de întrebarea “cum să iau un X la banii ăștia, când pot sa iau un Y?”. Discuția privind unicitatea Read more about Prețul artei tinere[…]

Share on:
România

OMFP 3471/2008 – Norme privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale din patrimoniul instituţiilor publice – actualizat 2015

2015-03-10 – Modificat prin Ordin nr. 221/2015 – pentru completarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.471/2008 (art. 23 din Anexa) 2008-12-11 – Publica in M.Of. nr. 835 din 11.12.2008 ORDIN Nr. 3.471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea Read more about OMFP 3471/2008 – Norme privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale din patrimoniul instituţiilor publice – actualizat 2015[…]

Share on:
reevaluarea muzeelor

Re-evaluarea bunurilor din muzee

Câteva considerente cu privire la re-evaluarea  patrimoniului muzeal Începând de anul trecut, în afară ce controalele Curții de Conturi a României, cerând impetuos re-evaluarea patrimoniului din muzeele românești, a apărut încă un corp de control. De data aceasta este vorba de Direcția Generală de Inspecție Economico-Financiară din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, ale cărei controale în Read more about Re-evaluarea bunurilor din muzee[…]

Share on:
investitia in arta

Investiția în artă

Investiția în artă După succesul răsunător al lucrării Salvator Mundi (400.000.000 USD preț de adjudecare la Christie’s New York), lumea artei  recapătă atenția frenetică a investitorilor. Dincolo de speculațiile privind autenticitatea operei, identitatea cumpărătorului și alte asemenea, un lucru rămâne cert: noul record este cu 100.000.000 mai mare decât precedentul, lucrarea lui Paul Gaugain vândută Read more about Investiția în artă[…]

Share on:
evaluare tablouri

Evaluare tablouri

Evaluare tablouri Chiar dacă nu există un standard distinct de evaluare tablouri, cele trei abordări principale în evaluare sunt descrise în SEV100 – Cadrul general din colecția de Standarde de Evaluare ANEVAR și este necesar a fi aplicate și în evaluarea bunurilor de artă. Specificitatea bunurilor culturale mobile face neaplicabile două din cele trei abordări: Read more about Evaluare tablouri[…]

Share on:

Identificarea operelor de artă

Identificarea operelor de artă plastică Artă plastică este arta care are ca scop să reproducă formele prin modelarea unor materiale, prin culori etc. (DEX’98) sau arta de a sculpta și de a picta (NODEX’02).  Tradițional, arta plastică se referă la tablouri și sculpturi deși, odată cu arta contemporană, spectrul tehnicilor și materialelor folosite s-a lărgit, Read more about Identificarea operelor de artă[…]

Share on:
culoarea diamantelor

Ce dă culoare diamantelor?

Diamantele apar într-o gamă de culori – de la alb pur, roz pal sau albăstrui și până la nuanțe strălucitoare de violet și roșu. Indiferent de culoare, fiecare diamant are o compoziție unică de elemente chimice, care îl face rar, valoros și dorit. Iată cum natura creează cele mai strălucitoare pietre din lume și cum Read more about Ce dă culoare diamantelor?[…]

Share on:
România

Norme de acreditare a experților

Publicate în Monitorul Oficial cu numărul 114 din data de 6 martie 2001. Art. 1 (1) Pentru acreditarea ca expert, solicitanţii trebuie să întrunească minimum 40 de puncte conform punctajelor oferite de următoarele criterii: Studii de specialitate (criteriu 10 puncte obligatoriu) Vechime în specialitate: – 10-15 ani 5 puncte – 15-20 de ani 10 puncte Read more about Norme de acreditare a experților[…]

Share on:
România

Norme privind exportul definitiv sau temporar al bunurilor culturale mobile

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 370 din data de 28 aprilie 2004 Capitolul I – Dispoziţii generale Art. 1 Scoaterea peste frontieră a bunurilor culturale mobile constituie operaţiune de export, care poate fi temporar sau definitiv. Art. 2 În înţelesul prezentelor norme metodologice, următorii termeni reprezintă: a) bunuri culturale mobile – bunuri mobile create Read more about Norme privind exportul definitiv sau temporar al bunurilor culturale mobile[…]

Share on:
România

Norme privind comerțul cu bunuri culturale mobile

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 900 din data de 16 decembrie 2003 Capitolul I – Dispoziţii generale Art. 1 (1) Comercializarea bunurilor culturale mobile aflate în proprietate privată poate fi efectuată numai de către agenţii economici care au obţinut autorizaţia de funcţionare eliberată de Ministerul Culturii şi Identității Naționale în baza avizului Comisiei Naţionale Read more about Norme privind comerțul cu bunuri culturale mobile[…]

Share on:
România

Norme privind acordarea certificatului de garanție guvernamentală

  Publicată în Monitorul Oficial cu numărul 640 din data de 8 decembrie 2000. Art. 1 Exportul temporar al bunurilor culturale mobile clasate în categoria Tezaur se poate face în lipsa unui contract de asigurare numai dacă Ministerul Culturii a obţinut un certificat de garanţie guvernamentală din partea statului pe al cărui teritoriu ar urma Read more about Norme privind acordarea certificatului de garanție guvernamentală[…]

Share on:
Ministerul Culturii

Norme de clasare a bunurilor culturale mobile

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 647 din 11/09/2008 Capitolul I – Categorii şi domenii de aplicare Art. 1 Patrimoniul cultural național mobil este alcătuit din bunuri cu valoare istorică, arheologică, documentară, etnografică, artistică, ştiințifică şi tehnică, literară, cinematografică, numismatică, filatelică, heraldică, bibliofilă, cartografică şi epigrafică, reprezentând mărturii materiale ale evoluției mediului natural şi Read more about Norme de clasare a bunurilor culturale mobile[…]

Share on:
Ministerul Culturii

Legea 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil

Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 828 din 09/12/2008 Capitolul I – Dispozitii generale Art. 1 (1) Prezenta lege instituie regimul juridic al bunurilor apartinand patrimoniului cultural national mobil, ca parte a patrimoniului cultural national, si reglementeaza activitatile specifice de protejare a acestora. (2) Patrimoniul cultural national cuprinde ansamblul bunurilor identificate ca atare, indiferent Read more about Legea 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil[…]

Share on:
Directia Generala a Vamilor

Introducerea și scoaterea din România a bunurilor culturale mobile

Punctul de vedere al Direcției Generale a Vămilor cu privire la introducerea și scoaterea din România a bunurilor culturale mobile este: Introducerea în România a bunurilor culturale mobile Bunurile culturale mobile pot fi declarate în scris la intrarea în ţară în vederea scoaterii lor din ţară fără altă aprobare. Pentru declararea în scris solicitaţi agenţilor Read more about Introducerea și scoaterea din România a bunurilor culturale mobile[…]

Share on:
Ministerul Culturii

Adrese Direcții Județene de Cultură

  Adresele Direcțiilor pentru Cultură din România   Nr crt Județul Denumirea instituţie / autorităţii publice Sediul Telefon 1 București Direcţia pentru Cultură a Municipiului Bucureşti Str. Sfântul Ștefan 3 0213232628 2 Alba Direcţia Judeţeană pentru Cultură Alba Str. Regina Maria, 20, Alba Iulia 0258819212 3 Arad Direcţia Judeţeană pentru Cultură Arad Str. Gh Lazăr Read more about Adrese Direcții Județene de Cultură[…]

Share on:
export bunuri culturale artă

Cum obțineți un certificat de export?

Orice bun cultural, la ieșirea din România, trebuie să fie însoțit de un certificat de export, emis de autorităție române, indiferent că este vorba de tablouri, icoane, monede, cărți, piese de artă decorativă sau alte obiecte de colecție. Care sunt pașii pentru obținerea unui certificat de export: 1. Depuneți o cerere pentru obținerea unui certificat Read more about Cum obțineți un certificat de export?[…]

Share on:
Icoana de la Cacica

Repere ale iconografiei creștine

ICOANA MÂNTUITORULUI PANTOCRATOR Icoana Mântuitorului Pantocrator se află în Sinai, în Mănăstirea “Sfânta Ecaterina”. Este apreciată a fi cea mai veche reprezentare iconografică, datând din secolul VIII.  Ea a folosit drept model multora dintre cele care au urmat. Este una dintre foarte puţinele icoane păstrate de Biserica Ortodoxă de Răsărit din perioada premergătoare iconoclasmului, când Read more about Repere ale iconografiei creștine[…]

Share on:
cumintenia pamantului

Evaluarea bunurilor culturale

Probabil v-ați întâlnit în activitatea dumneavoastră cu necesitatea evaluării unor bunuri mobile care, deși încântătoare, ridică mari dificultăți în apreciere. Vorbim, desigur, despre bunurile culturale, a căror valoare e de cele mai multe ori dependentă de niște factori greu de înțeles. Bunurile culturale, oficial intitulate bunuri aparținând patrimoniului cultural național mobil, sunt acele bunuri cu Read more about Evaluarea bunurilor culturale[…]

Share on:
investitia in arta

Investiția în artă

În ultimii ani se tot vehiculează și în spațiul românesc ideea de investiție în artă. În treacăt fie spus, în România conceptul de investiție are o vechime de nici măcar o generație, piețele financiară și de capital fiind cel mult la o tânără maturitate. Piața de artă e încă foarte la început, cu un parcurs Read more about Investiția în artă[…]

Share on:
trofee vânat puncte cic

Evaluarea trofeelor de vânat

Evaluarea trofeelor de vânat trebuie să țină cont de cadrul legislativ complex, compus din legile vânătorii și protecției fondului cinegetic (Legea 407/2006, OG57/2007, Legea 149/2015), legea privind protejarea patrimoniului național cultural mobil (Legea 182/2000) și ordonanța de guvern privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor (OG24/2011). Coroborate, cele 5 texte normative ne spun următoarele: Dobândirea Read more about Evaluarea trofeelor de vânat[…]

Share on:
mașini singer

De ce “cumpără” colecționarii germani mașini Singer?

În jurul maşinilor de cusut Singer fabricate în anii ce au precedat cel de-al Doilea Război Mondial s-au ţesut tot felul de legende. Cea mai cunoscută este aceea că evreii, care nu au vrut să îşi lase averile pe mâna naziştilor, şi-ar fi topit obiectele din platină şi le-ar fi ansamblat în maşinile de cusut, Read more about De ce “cumpără” colecționarii germani mașini Singer?[…]

Share on:
vânzare tablouri

Mecanismele pieței de artă

Prețul operelor pe piața de artă este un mister pentru majoritatea oamenilor. De ce unele lucrări se vând cu 1.000 euro, altele cu 10.000 iar altele cu sute de mii de euro? Iată câteva criterii care ne-ar putea ajuta în stabilirea valorii unei picturi. 1. Este autentică? Deși pare o întrebare destul de evidentă, există Read more about Mecanismele pieței de artă[…]

Share on:
vanzare arta

Unde puteți vinde obiecte de artă?

  Aveți bunuri de artă sau de colecție și vreți să le scoateți la vânzare? Iată lista caselor de licitații și a magazinelor specializate în comerțul cu bunuri culturale. Dacă aveți nevoie de o evaluare preliminară, vă stăm la dispoziție aici. Case de licitații Județ Localitate Denumire Adresă Telefon București București Alis Iancu de Hunedoara Read more about Unde puteți vinde obiecte de artă?[…]

Share on:
cumpar tablou

Ce trebuie să știți când cumpărați un tablou?

Piața de artă, incitantă prin frumosul de care se înconjoară, poate fi și plină de capcane costisitoare pentru mușterii neavizați sau pur și simplu neatenți. Iată câteva sfaturi utile la achiziția unui tablou.  Cumpărați de la galerii de artă autorizate Este lesne de înțeles că piața oficială este mai sigură și mai puțin speculativă, dar Read more about Ce trebuie să știți când cumpărați un tablou?[…]

Share on:
prețul obiectelor de colecție

Prețul obiectelor de colecție

Aveți o cameră plină cu obiecte vechi și vă întrebați care este prețul obiectelor de colecție? Nu sunteți singuri, adeseori colecționari experimentați se întreabă despre valoarea monetară a colecțiilor lor. Diferitele valori ale obiectelor de colecție Dacă sunteți implicat în lumea antichităților și obiectelor de colecție, s-ar putea să fiți conștienți că există mai multe Read more about Prețul obiectelor de colecție[…]

Share on:
ANEVAR

ANEVAR – Evaluarea bunurilor culturale

Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România a publicat spre dezbatere următorul “Îndrumar în evaluarea bunurilor culturale mobile”: Introducere Acest ghid este elaborat pentru a oferi suport evaluatorilor şi utilizatorilor de rapoarte de evaluare a bunurilor culturale mobile în aplicarea standardului SEV101 Termenii de referință ai evaluării, în misiunile de evaluare a bunurilor culturale mobile, Read more about ANEVAR – Evaluarea bunurilor culturale[…]

Share on:
contabilitatea operelor de arta

Contabilitatea bunurilor culturale mobile

Operele de artă În conformitate cu prevederile art. 312 alin. (1), litera a) din Codul Fiscal, operele de artă reprezintă: 1. tablouri, colaje și plachete decorative similare, picturi și desene, executate integral de mână, altele decât planurile și desenele de arhitectură, de inginerie și alte planuri și desene industriale, comerciale, topografice sau similare, originale, executate manual, Read more about Contabilitatea bunurilor culturale mobile[…]

Share on:
impozitare bunuri persoanel

Impozitarea vânzărilor de bunuri mobile din patrimoniul personal

Vânzarea bunurilor culturale mobile ce provin din patrimoniul personal este scutită de impozit pe venit, conform Codului Fiscal, Art. 62. litera m): “În înțelesul impozitului pe venit, următoarele venituri nu sunt impozabile: m) veniturile primite ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile și mobile din patrimoniul personal, altele decât câștigurile din transferul Read more about Impozitarea vânzărilor de bunuri mobile din patrimoniul personal[…]

Share on:
visarta

Dreptul de suită, dreptul de autor, VISARTA

Dreptul de suită este reglementat de Legea nr. 8/1996 a drepturilor de autor și drepturilor conexe. Astfel, art. 21 stipulează că: “Autorul unei opere originale de artă grafică sau plastică ori al unei opere fotografice beneficiază de un drept de suită, reprezentând dreptul de a încasa o cotă din prețul net de vânzare obținut la Read more about Dreptul de suită, dreptul de autor, VISARTA[…]

Share on:
Institutul de management al artei

Raportul pieței românești de artă 2016

Raportul pieței de artă 2016: Casa de licitaţie Artmark a avut anul trecut adjudecări totale prin licitaţie în valoare de 6,3 milioane de euro, dintre care 4,14 milioane de euro reprezintă valoarea operelor de artă plastică. De departe, cele mai importante opere vândute au fost cele de pictură, cu o valoare totală de 3,79 de Read more about Raportul pieței românești de artă 2016[…]

Share on:
Camil Ressu - Femei la scăldat

Ruxandra Garofeanu – Tablourile colecției Iosif Dona

Nimeni n-a văzut vreodată toată Colecţia Dona, în toată splendoarea, nici măcar proprietarii ei, deoarece nu le-o permitea spaţiul. Noi am avea azi spaţiul, dar nu mai avem colecţia deoarece s-a mistuit, fărâmiţându-se, precum mai toate marile şi importantele colecţii de la noi (vezi Kogălniceanu, Bogdan-Piteşti, Kalinderu, Toma Stelian etc.). Nu avem darul să păstrăm, Read more about Ruxandra Garofeanu – Tablourile colecției Iosif Dona[…]

Share on:
enigma

Artefacte militare, mașina de criptat Enigma

Înfrângerea Germaniei în Primul Război Mondial duce la ideea de îmbunătăţire. Nemţii nu pot face, pentru a doua oară, aceleaşi greşeli, aşa că inventează un model propriu de maşină de criptat, cu care aveau să transmită mesaje codate. În 1928, “Enigma” este achiziţionată de armată iar în 1933 de forţele aeriene. Inventată de germanul Arthur Read more about Artefacte militare, mașina de criptat Enigma[…]

Share on:
evaluare obiecte vechi

Evaluarea obiectelor vechi

Moda obiectelor vechi a dat naștere unei piețe pestrițe, în care colecționarii avizați întâlnesc vânzători sau cumpărători de ocazie, interesele fiind din cele mai diverse. Evaluarea obiectelor vechi devine, astfel, intrigantă și de multe ori speculativă. Ce face un obiect vechi de dorit? Tăvițe, cupe, lingurițe, Rolls Royce-uri, sticle de bere, medalii de campanie, programe Read more about Evaluarea obiectelor vechi[…]

Share on:
eminescu carte rară

Eminescu, sufletul românilor de pretutindeni

Taci, zise el, copil ce ești. Ce vrei?.. Crezi tu, ori toate sufletele de pigmei ce mă-nconjor – cred ei oare, că mă cunosc? Ei văd niște membre de om – fiecare-și croiește câte-un interior cum îi place pentru acest biped îmbrăcat în negru și omul lor e gata – “E un nebun”, zice cutare. Read more about Eminescu, sufletul românilor de pretutindeni[…]

Share on:
arme de foc

Istoria armelor de foc

Originea armelor de foc este destul de obscură, dar nu există îndoială că poporul chinez a folosit praful de pușcă pentru arme pirotehnice încă de la începutul secolului XI, iar formula pulberii negre a ajuns în vestul Europei, posibil pe filieră arabă, la mijlocul secolului XIII. Cele mai vechi dovezi palpabile ale existenței unei arme de Read more about Istoria armelor de foc[…]

Share on:
semnatura grigorescu

Semnătura operelor de artă

Semnătura a apărut pentru prima dată pe operele de artă în timpul Renașterii, când produsul artistic s-a modificat din rezultatul colectiv al unor artizani în produsul creativității indiviuale. Semnătura devenea, astfel, modul de diferențiere a talentului artistului față de colegii de breaslă. Câteodată semnătura este parte a procesului de creație, iar artistul o folosește ca Read more about Semnătura operelor de artă[…]

Share on:
sculptura brâncuși

Sculptura în România

Tehnicile tradiționale, sculptura în lemn sau piatră și pictura, sunt cele mai apreciate, iar cotația lor fluctuează cel mai puțin. Acest lucru nu este deloc surprinzător, deoarece în cadrul licitațiilor majoritatea loturilor puse în vânzare sunt picturi sau sculpturi. În comparație, tehnicile mai noi, cum sunt cele fotografice, tirajul în bronz sau ceramică, au o Read more about Sculptura în România[…]

Share on:
Piața de artă

Piața de artă din România

Piața este definită ca fiind mediul în care bunurile, mărfurile și serviciile se schimbă între cumpărători și vanzatori, prin mecanismul prețurilor. Toate piețele sunt influențate de atitudinile, motivațiile si interacțiunile participanților pe piața care, la rândul lor, se află sub acțiunea unor influențe sociale, economice, guvernamentale și fizice. Piața se clasifică în piață locală, naționala Read more about Piața de artă din România[…]

Share on:
Inel Sputnik, cu pietre prețioase

Istoria bijuteriei și a podoabei

Istoria bijuteriei și a podoabei a început încă de uua primele manifestări ale conștiinței de sine a omului. Bijuteriile și podoabele sunt un efect direct al dezvoltării gândirii abstracte a omului și, de cele mai multe ori, un simbol al apartenenței la un grup, un ideal sau un crez. Cele mai vechi podoabe ale umanității sunt Read more about Istoria bijuteriei și a podoabei[…]

Share on:
brancuși măiastra

Păsările lui Constantin Brâncuși

Spre deosebire de numele “Cumințenia pământului”, creat de Brâncuși în consonanță cu diverse denumiri folclorice, numele “Păsării măiestre” aparține mitologiei românești, fiind luat fie de pe meleagurile natele, fie cules din literatura populară de la sfârsitul secolului XIX. Este vorba de o zburătoare frumoasă,  cum n-a mai stat în toata lumea, frumoasă ca soarele, cu penajul Read more about Păsările lui Constantin Brâncuși[…]

Share on:
simboluri icoane

Icoane vechi creștine

Dezvoltarea simbolisticii creștine în icoane se petrece în primele trei secole, când biserica era prigonită și comunitatea creștină, le folosea pentru recunoaștere. În secolele următoare, se dezvoltă mai mult imaginea, dar de diminuarea rolului simbolului în creștinism se poate vorbi doar în perioada post-iconoclastă. Printre cele mai întâlnite figuri-simboluri întâlnite în icoane, găsim: Crucea – simbol al dragostei Read more about Icoane vechi creștine[…]

Share on:
carte veche romanească

Cele mai vechi cărți românești

Cele mai vechi cărți scrise în spațiul românesc datează din sec. XV, Evangheliarul slavon al lui Nicodim (1405) și Evangheliarul slavo-grecesc al lui Gavril Uric (1429). Adoptarea timpurie a tehnicii tiparului cu litere mobile a făcut posibile primele tipărituri la Târgoviște: Liturghierul (1508), Octoihul (1510) și Evangheliarul (1512). A doua jumătate a sec. XVI a Read more about Cele mai vechi cărți românești[…]

Share on:
autenticitate opere de arta

Autenticitatea operei de artă

Înainte să apară metodele moderne, autenticitatea operei de artă se putea stabili doar pe baza a două criterii: stilul și proveniența. Proveniența constă în documentele ce s-ar putea obține pentru a arăta și urmări cum opera a trecut de la un proprietar la altul de-a lungul anilor, pentru ca astfel să i se poată confirma Read more about Autenticitatea operei de artă[…]

Share on:
evaluare arta

Bunuri culturale mobile

Bunuri culturale mobile sunt bunuri ce alcătuiesc patrimoniul cultural național mobil, conform Legii 182/2000 privind protejarea patrimoniului național cultural mobil, art. (3): 1. bunuri arheologice și istorico-documentare, precum: a) descoperiri arheologice terestre și subacvatice, unelte, ceramică, inscripții, monede, sigilii, bijuterii, piese de vestimentație și harnașament, arme, însemne funerare, cu excepția eșantioanelor de materiale de construcție, Read more about Bunuri culturale mobile[…]

Share on:
evaluarea tablourilor

Evaluarea tablourilor

Cea mai indicată abordare în evaluarea tablourilor este abordarea prin piaţă (cunoscută şi sub denumirea de comparaţia directă sau comparaţia vânzărilor), care oferă o indicaţie asupra valorii prin compararea bunului subiect cu bunuri identice sau similare, al căror preţ este cunoscut. Abordarea prin piaţă este relevantă în cazul în care există informaţii de piaţă suficiente care Read more about Evaluarea tablourilor[…]

Share on:
vas galle

Gallé, pilonul Art-Nouveau în arta decorativă

Sticla Gallé se bucură de o atenție sporită în rândul colecționarilor, nu numai pentru frumusețea sa intrinsecă și rafinament, dar și pentru că fiecare bucată are această caracteristică preferată a colecționarului, o semnătură. În plus, stilul perioadei, pentru care Gallé  este foarte reprezentativ, este acum recunoscut ca fiind de interes istoric. Art Nouveau (sau Jugendstil, așa cum a fost numit Read more about Gallé, pilonul Art-Nouveau în arta decorativă[…]

Share on: